Jak spać z powiększajacym się brzuszkiem

Wiele kobiet skarży się na zaburzenia snu, pojawiające się pod koniec ciąży.

file

Dobry sen jest podstawą dobrego samopoczucia przyszłej mamy. Często jednak różne dolegliwości, takie jak częsta potrzeba oddawania moczu, coraz intensywniejsze ruchy dziecka, zmiany hormonalne, a także występujący często ból pleców, utrudniają sen. W ostatnim trymestrze ponad 75% kobiet doświadcza zaburzeń snu i potrzebuje drzemki w ciągu dnia.


Znalezienie wygodnej pozycji, sprzyjającej wypoczynkowi jest zatem bardzo ważne. Z naukowego punktu widzenia zalecane jest przyjęcie pozycji na boku, najlepiej lewym, z lekko ugiętymi kolanami. Takie ułożenie zmniejsza obrzęk i zatrzymywanie wody, co zapobiega uciskowi płodu na organy wewnętrzne i naczynia krwionośne. Można skorzystać z poduszki zaprojektowanej specjalnie dla kobiet w ciąży. Pomagają one zapobiegać bólom pleców oraz zachęcają do spania na boku, tym samym wpływając na poprawę jakości snu. Podparcie zarówno kolan jak i stawów skokowych pozwala na poprawne ułożenie względem bioder, co pomaga zapobiegać bólowi i zapaleniu nerwu kulszowego, zapewniając pełen komfort.